2016. augusztus 23., kedd

Anne Eliot: Toplistás szerelem

Cím: Toplistás szerelem 
Eredeti cím: Unmaking Hunter Kennedy
Szerző: Anne Eliot
Fordító: Kulcsár Júlia
Kiadó: Móra Könyvkiadó - LOL-könyvek 
Megjelenés éve: 2016 (eredeti megjelenés: 2012)
Terjedelem: 496 oldal
ISBN:  9789634150459

Hunter tudja, hogy az a balhé a kocsival hülyeség volt. De hát egy popsztártól mindenki azt várja, hogy őrültségeket csináljon, nem? Emiatt még nem kéne az anyjának meg az ügynökének száműznie őt a nagynénjéhez egy isten háta mögötti kisvárosba. Na és kit kérnek meg, hogy segítsen neki álruhában elvegyülni a helyi gimiben? Valami flúgos kiscsajt, aki fiúk közelében teljesen lebénul, és/vagy véletlenül kiüti őket. Remek… 
De fura módon a világhírű énekestől a már-már kórosan félénk Vere valamiért mégsem jön zavarba, sőt Hunter mellett be nem áll a szája, imád vele lógni, és folyton pasiszerző tippekért nyaggatja. Vagyis a tinilányok millióinak bálványa pillanatok alatt a barát zónában találja magát. Na ehhez azért neki is lesz egy-két szava!

*spoilermentes* 

LOL-könyvhez híven most sem voltak túl nagy elvárásaim. Tudtam, hogy egy könnyed, mindennapi, szerelmi történetre számíthatok, s ezt meg is kaptam. Nem lett abszolut kedvenc, de néhol igazán jól szórakoztam.

A történet - ahogy az előző LOL-könyv is, amit olvastam - a sztárságról szól. Egy balhés fiatal sztárocska - én óhatatlanul is Justin Bieber-re asszociáltam - mély depresszióba süpped, idiótaságokat csinál, majd az ügynöke és az anyja segítségével próbálja elsimítani ezeket. Pszichiáterhez kerül, aztán egy Isten háta mögötti helyen találja magát álruhában. *spoiler* Ott természetesen egy lány fogja őt elkalauzolni és segíteni a kisvárosban, s bár nyolcszázszor elmondják egymásnak, hogy ők csak barátok, a végére mégis egymásba szeretnek. A fiú a lányt és az iskolát választja, ezentúl csak nyáron hajlandó dolgozni. A csajszi is a híresség mellett dönt, hiszen már undorodik attól a sráctól, akit addig meg akart hódítani. *spoilermentes* Elég kiszámítható vég és elég lagymatag sztori, de mint már mondtam, nem is vártam többet. A hangulatomnak most tökéltesen megfelelt ez az egyszerű és lágy történet.

Ami azonban nagyon-nagyon nem tetszett, az az E/3 és az ennek ellenére folyamatosan bekövetkező személyváltozás. A fejezetek felváltva Hunter/Dustin és Vere szemszögéből íródtak, mégis E/3-ban. Számomra ez kissé zavaró volt. Vagy legyen általánosságban az egész, vagy legyen szereplők szerint a fejezet, de E/1-ben. Ez a kettő keveréke valahogy nem jött be.

A szereplők nem túl kidolgozattak, nem ájultam el tőlük. Adott egy félénk, fiúk társaságában gázul viselkedő lány, aki a sztártól mégsem fél és „kigyógyul betegségéből”. Elég hihetetlen, és a magát folyton lekicsinylő, önbizalomhiányos Vere amúgy sem jött be nekem túlzottan.

Hunter/Dustin ugyancsak hihetetlen átváltozáson megy keresztül pár hét alatt. Egy ismeretlen lánynak azonnal megnyílik, személyisége teljesen megváltozik, majd a könyv végén azonnal szerelmet vall ország-világ előtt.

Charlie-n főleg nem tudtam kiigazodni. Oké, értem én, hogy a testvérét védi, na de akkor is. Először jóban van a sztárcsemetével, aztán nem, aztán mégis, de végül mégsem... (Ah, bonyolult ez nekem.) Miután pedig elárulja a helyi tv-nek, annyit mond, hogy félreértés volt és láss csodát, újra spancik lesznek. Szuperhihető.

Jenna pedig akkora GuardeRobe-fan, hogy fel sem ismeri a barna hajú, szemüveges, fogszabályzós Huntert. Hát persze, hiszen olyan hiperszuper álruhát sikerült keríteni neki.

Nem boncolgatom tovább a könyv hiányosságait és kidolgozatlanságát, hiszen összességében most tényleg megfelelt a lelkemnek, így iskolakezdés előtt. Nyugodt szívvel ajánlom azoknak, akik nem támasztanak túl nagy elvárásokat a sztori felé és akik egy kicsit fel akarnak lélegezni a sok, komoly témájú olvasmány közben.

5/4

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése