2016. augusztus 9., kedd

Leiner Laura: Késtél (Bexi 1.)


Cím: Késtél (Bexi 1.)
Eredeti cím: Késtél
Szerző: Leiner Laura
Fordító: -
Kiadó: GABO
Megjelenés éve: 2014
Terjedelem: 416 oldal
ISBN: 9789636899578


Budai Rebeka élete tizenhat évesen fenekestül felfordult, amikor posztolt a barátja falára egy szemrehányó, egy szál gitáros dalt, a Késtélt. 

Azóta ő Bexi, aki immár a második lemezén dolgozik, a dal ugyanis óriási sláger lett és országos hírnevet hozott számára. 

Körte, a tetoválóművészből avanzsált menedzser épp egy tévés fellépést szervezett le a Pop/Rock sztár leszek! döntőjébe, ahol Beki a legesélyesebb versenyző duettpartnere lesz. 

Nagy Márk nemcsak az énekhangjával, hanem külsejével is belopta magát a női nézők szívébe, de Bekivel már nehezebb dolga lesz…
*Spoilermentes*

Szégyen vagy sem, én még nem olvastam Leiner Laurától a Késtél című regényt, pedig rengeteg jót hallottam már róla.

Megmondom őszintén, hogy félve kezdtem bele, hiszen anno az SzJG fogalmazásmódja nem vett le a lábamról. Ahogy elkezdtem a Késtélt, ugyanezek az emlékek elevenedtek fel, de aztán olyannyira belemerültem a történetbe, hogy el is feledkeztem minden előítéletről. Ahogy a Szent Johanna Giminél is, itt is határozottan megfigyelhető az egyre választékosabb szóhasználat a sztori előrehaladtával. 

A történet nem annyira sablonos, mint az SzJG-ben, hiszen itt nem egy agyonhasznált gimis sztorit olvashatunk, hanem egy tinisztár mindennapi életébe tekinthetünk be. Megismerkedhetünk a siker árnyoldalaival, a kétszínűséggel és az emberi hiúsággal is. A könyv megerősít bennünket, hogy bizony nincs egyszerű élete egy hírességnek, főleg ha minden percét kamerák kísérik. 

*spoiler*

Mint egy romantikus ifjúsági történetben, azért itt is voltak kiszámítható mozzanatok, mint például, hogy Bexi gyengéd érzelmeket fog táplálni Nagy Márk iránt, hogy Márk az önimádó énjét egyre jobban le fogja győzni és hogy végül ő is Körte menedzseltje lesz. Ezek ellenére igenis egy nagyon jó könyvről beszélhetünk, ami szerintem minden fiatal tetszését elnyeri. 

*spoilermentes*

Bexi karaktere igazán megfogott, tetszett a gondolkodásmódja, a reakciói, az érzései. Tudtam vele azonosulni, hiszen sok helyzetben én is pont ilyen vagyok. Ahogy én, úgy Ő sem tud haragudni - vegyük például a Geri-esetet. Összességében igen szimpatikus volt ez a lányzó, jobban szerettem, mint anno Renit. 

Nagy Márkot pedig egyenesen imádtam. Ha szégyen, ha nem, én biztosan Márker lennék. Imádom az ilyen egoista férfi(fiú)karaktereket, hiszen ezen a szinten, ahogy Leiner Laura bemutatta, igazán imádnivaló az önmagát sztároló srác. Őszintén remélem, hogy a következő kötetben kiderül majd, hogy ő lesz a verseny nyertese, és azt is, hogy Bexi kíséri el a londoni útra. 

Nem szégyellem bevallani, hogy igenis volt, mikor elmosolyodtam és olyan is, mikor már vártam, hogy újra legyen időm és kezembe foghassam a könyvet. Mert voltak ilyen pillanatok, nem is egyszer. 

Összességében tetszett a mű, de nem hiszem hogy még ötszázszor elolvasnám. Viszont abban biztos vagyok, hogy amint túljutok ezen a borzasztó sok kihíváson amit bevállaltam, már kezdem is a következő kötetet!

Teljes szívemből ajánlom minden olyan embernek, aki könnyed ifjusági történetre vágyik, s aki szeretne fel-felnevetni a könyv felett. 

5/4

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése